مشاوره روانشناسي به سبک ويکي روان

چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399
10:10
پریناز

با حضور پر رنگ تر اينترنت پر سرعت در بين کاربران به خصوص در کشور عزيزمان ايران، کم کم پاي سبک هاي جديدي از مشاوره روانشناسي به اين عرصه باز شد که از مهم ترين آنها مي توان به مشاوره آنلاين روانشناسي نام برد.

منبع: مشاوره روانشناسی به سبک ویکی روان موج نیوز



به گزارش خبرگزاري موج، اقبال عموم مردم به خدمات سلامت روان از قبيل مشاوره روانشناسي بيشتر از گذشته شده است. يک دليل اين است که آنها از توصيه هاي روانشناسان استفاده مي کنند و تاثيرات مثبت آن را در زندگي خود مي بينند. اما با اين حال افرادي هستند که نمي دانند منظور از مشاوره چيست و اصلا چه کاربردي دارد؟

خب مشاوره روانشناسي در قالب هاي متفاوتي ارائه مي شود که هر کدام سبک اجرايي خاصي دارند اما هدف و ماهيت همه آنها برقراري ارتباط بين مشاور روانشناس و مراجع بمنظور رفع مشکلات روحي رواني يا پاسخ به سوالات ذهني آنها مي باشد.

از قديم مردم به صورت حضوري در دفاتر و کلينيک هاي روانشناسي حضور پيدا مي کردند و به صورت حضوري و چهره به چهره با مشاور خود جلسه برگزار مي کردند.

اين چيزي است که تمام مردم جهان از ديرباز با آن آشنا بودند و مشاوره روانشناسي هنوز هم براي آن همين معنا را دارد.

در واقع روانشناس براي تشخيص و درمان نياز دارد با مراجع خود ارتباط نزديک و ملموس داشته باشد.

انواع مشاوره روانشناسي جديد

اما با تغيير در سبک زندگي و ورود عادت هاي جديد به زندگي روزمره ما، تا حدودي جلسات مشاوره روانشناسي هم دستخوش تغيير شدند که امروزه بيشتر اين موارد را مشاهده مي کنيم.

مشاوره تلفني

ابتدا ارتباط تلفني بين مشاور و مراجع جاي مشاوره حضوري را گرفت و نقش بسيار مهمي در برقراري سريع تر و آسان تر بين مشاور و مراجع بازي کرد.

با مرسوم شدن مشاوره تلفني يک دو دستگي بين مشاورين روانشناس ايجاد شد.

عده اي از مشاورين آن را راهکاري مناسب براي افرادي مي ديدند که دسترسي به مشاور نارند و از هر جاي ايران مي توانند با يک تماس به مشاور مورد نظرشان متصل شوند و عده اي ديگر از مشاورها آن را يک نوع ناقص از مشاوره روانشناسي مي دانند.

اما علت چيست؟ چراعده اي از روانشناسان اين سبک از مشاوره روانشناسي را نمي پسندند؟

براي پاسخ به اين سوال بايد ابتدا ماهيت جلسه مشاوره روانشناسي را بررسي کنيم.

در جلسه مشاوره حضوري، وقتي مراجع ومشاور به صورت حضوري جلسه مشاوره برگزار مي کنند در واقع علاوه بر ارتباط صوتي، داراي ارتباط چشمي هم هستند.

اين ارتباط چشمي که به آن ارتباط از طريق زبان بدن گفته مي شود نقش بسيار پر رنگي در تشخيص و درمان براي مشاور روانشناس دارد.

يعني يک مشاور روانشناس مي تواند از طريق حالات بدن و صورت مراجع به بسياري از ناگفته هاي او پي ببرد که با ساعت ها مشاوره تلفني هم قادر به تشخيص آنها نبوده است.

به همين دليل بسياري از متخصصي رشته مشاوره، به کل جلسات مشاوره تلفني را مسيري اشتباه براي تشخيص و درمان اختلال و يا حتي پاسخ گويي به مشکل مراجع مي دانند و تنها براي موارد بسيار پيش پا افتاده از آن استفاده مي کنند که در نهايت هم به مشاوره حضوري ختم خواهد شد.

مشاوره روانشناسي به سبک ويکي روان

اما با حضور پر رنگ تر اينترنت پر سرعت در بين کاربران به خصوص در کشور عزيزمان ايران، کم کم پاي سبک هاي جديدي از مشاوره روانشناسي به اين عرصه باز شد که از مهم ترين آنها مي توان به مشاوره آنلاين روانشناسي نام برد.

همانطور که از نامش پيداست اين نوع مشاوره روانشناسي بر بستر اينترنت سوار است و ارتباط بين مشاور و مراجع را آسان تر کرده است.

براي آشنايي بيشتر با خدمات مشاوره روانشناسي ويکي روان از آدرس زير استفاده کنيد

https://www.wikiravan.com/consultation/

انواع مشاوره روانشناسي آنلاين کدامند؟

اما مشاوره روانشناسي آنلاين هم در سبک هاي مختلفي ارائه مي شود که همه آنها مورد تائيد مشاورين و متخصصين اين رشته نمي باشد.

مشاوره تايپي چيست

براي نمونه مشاوره تايپي (از طريق چت کردن) هم با استفاده از اينترنت انجام مي شود اما تاثير گذاري آن از مشاوره تلفني هم کمتر است.

در مشاوره تايپي مشاور ديگر صداي مراجعه کننده را هم ندارد و تنها راه ارتباطي آنها نوشته ها و کلمات است و به دليل کوتاهي حوصله دو طرف و زمان بر بودن، در بيشتر موارد مشاوره تايپي آنلاين نتيجه خاصي در بر نخواهد داشت.

اين سبک مشاوره بيشتر مورد پسند افرادي است که دوست نارند حتي مشاور صداي آنها را بشنود چون يا احساس خجالت مي کنند يا در محيطي قرار دارند که امکان برقراري تماس صوتي نيست.

مشاوره روانشناسي تصويري آنلاين

اما مشاوره روانشناسي تصويري سبکي جديد از مشاوره است که از آن به عنوان کامل ترين نوع مشاوره غير حضوري نام مي برند.

در اين حالت مشاور و مراجع با استفاده از گوشي هوشمند و يا حتي کامپيوتر و با اتصال به شبکه اينترنت مي توانند از هر کجاي جهان با هم به شکل تصويري جلسه مشاوره داشته باشند.

به دليل برقراري ارتباط تصويري بين دو طرف، ديگر محدوديت هاي موجود در مشاوره تلفني در اين حالت وجود ندارد و مشاور مي تواند از تصوير مراجع براي موثرتر کردن جلسات مشاوره استفاده نمايد.

از طرفي مراجع هم در مشاوره روانشناسي تصويري احساس راحتي بيشتري دارد و مي تواند بهتر از مشاور خود مشورت بگيرد چون ارتباط چشمي باعث ايجاد حس امنيت بيشتري در افراد مي شود.

از کجا مشاوره روانشناسي آنلاين بگيرم؟

سايت مشاوره روانشناسي آنلاين ويکي روان يکي از سايت هاي فعال در زمينه روانشناسي است که خدمات مشاوره آنلاين روانشناسي ارائه مي دهد.

ويکي روان با گردآوري تيمي حرفه اي از مشاورين مورد تائيد، با دانش و تجربه بالا خدمات مشاوره آنلاين را به تمام فارسي زبانان سراسر دنيا ارائه مي کند.

حتي افرادي که خارج از کشور هستند مي توانند از خدمات مشاوره روانشناسي آنلاين ويکي روان استفاده کنند و از طريق پرداخت هاي ارزي داخل سايت، جلسات خود را رزرو و تهيه نمايند.

برقراري ارتباط بين مشاور و مراجع با استفاده از اينترنت همراه و ثابت در سايت ويکي روان امکان پذير است و بدون هيچ مشکلي جلسه مشاوره به صورت صوتي و تصويري برگزار مي شود.

نکته جالب اين است که براي استفاده از خدمات مشاوره ويکي روان نياز به نصب هيچ نرم افزاري نيست و تمامي مشاوره ها در سايت برگزار مي شوند که همين امر کار با آن را راحت تر مي کند.


منبع: مشاوره روانشناسی به سبک ویکی روان موج نیوز


[ بازدید : 439 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
وبلاگ از همه چیز از همه جا یک وبلاگ عمومی درباره سلامت روان و ذهن است
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به از همه جا از همه چیز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]