بهترین نوع مشاوره روانشناسی کودک آنلاین

پنجشنبه 13 شهريور 1399
18:55
پریناز

مشاوره کودک، يکي از انواع مشاوره روانشناسي در رشته هاي تخصصي علم روانشناسي است که توسط مشاور کودک، بر روي کار کردن با کودکاني که به يک بيماري ذهني دچار هستند، يک حادثه دلخراش را تجربه کرده اند يا با مشکلاتي در خانواده مواجه هستند تمرکز دارد.

مشاوره کودک راهي براي ايجاد ارتباط با کودکان و رفع مشکلات روحي رواني آنها است.

لينک: https://www.wikiravan.com/consultation/childpsychology


تعريف مشاوره کودک چيست؟

مشاوره کودک نوعي از درمان در رشته روانشناسي است که روي کودکان خردسال، نوجوانان و حتي نوجوانان مبتلا به يک يا چند بيماري رواني متمرکز است. در واقع مشاوره کودک و نوجوان راه ‌کارهاي مفيدي به مراجعيني پيشنهاد مي ‌کند که حادثه آسيب زا، محيط خانوادگي ناکارآمد، شرايط استرس زا و در کل اتفاقات آسيب رسان را تجربه کرده اند.

بسياري از مسائلي که اين کودکان با آن مواجه هستند، مشکلاتي مانند اضطراب، افسردگي و اندوه است که در زندگي روزمره با آن مواجه هستند. با اين حال هدف مشاوره روانشناسي کودک، تقسيم مشکلات به بخش ‌هاي قابل ‌کنترل است؛ بنابراين کودکان بهتر مي توانند با آنها کنار بيايند.

مانند مشاوره خانواده، مشاوره کودکان هم جنبه فردي و اجتماعي زيادي دارد و بدون شک بر آينده گروه مخاطبين خود تاثير بسيار زيادي خواهد داشت.

مشاور کودک کيست؟

مشاور کودک در واقع روانشناس کودک است. آنها روانشناساني هستند که پيشنهادات ارزشمندي در مورد روابط اجتماعي کودکان و رشد عاطفي و سلامت روان ارائه مي دهند. مهم است بدانيد، در بيشتر موارد اين مشکلات براي نزديکان کودک قابل ‌مشاهده نيستند، اينجاست که مشاوران کودک وارد مي ‌شوند و اهميت مشاوره به کودک معنا پيدا مي کند.

اما روانشناس کودک، بر تجزيه و تفکيک مشکلاتي مانند مانند اضطراب يا افسردگي، به گونه اي که کودک بتواند درک درستي از آن ها داشته باشد تاکيد دارد.

مشاور کودک آنلاين يا مشاور حضوري، متخصصاني هستند که مي توانند از عملکرد دروني رشد کودک را که حتي براي نزديک ترين افراد به او نيز لزوما مشهود نيستند آگاه شوند.

اين افراد دانش و تخصص لازم را براي شناسايي، تعيين دقيق، ارزيابي، تشخيص و درمان طيف وسيعي از مشکلات سلامت روان، مسائل سازگاري (طلاق، مدرسه جديد، قلدري، غم و غصه و ...) و ناراحتي هاي رواني بچه ها را دارند.

اين متخصصين، بعضا به عنوان درمانگر كودكان و روانشناس کودک نيز معروفند (نسبت به سطح تحصيلات و مجوز)، آموزش ديده‌اند تا به ذهن کودکان راه ‌يابند و به آنها كمک مي ‌کنند تا با مشکلات ذهني و جسمي و زندگي خود آشنا شوند.

اهميت استفاده از جلسات مشاوره کودک چيست؟

اين سوال هميشگي در ويکي روان است، چرا بايد از خدمات مشاوره کودک آنلاين و يا حضوري استفاده کنيم؟ فايده جلسات مشاوره کودک چيست؟

مسئله بسيار مهمي که وجود دارد اين است که امکان دارد کودک نتواند به شما بگويد که به چه نوع کمکي نياز دارد. بنابراين نقش مشاوره آنلاين کودک و نوجوان در ايجاد حس اطمينان به کودک نسبت به روش هاي درمان مشاوره که براي او بهترين گزينه به شمار مي آيد بسيار حياتي است.

روانشناس کودک با دنبال کردن خط مشي فکري کودک به او کمک مي کند تا مشکلات خود را به طريقي که براي او قابل فهم باشد تفسير کند.

در صورتي که مسائل و مشکلات عاطفي کودک درمان نشوند اين مشکلات بر موفقيت تحصيلي و رشد او تاثير گذاشته و تا دوران بزرگسالي نيز ادامه خواهند داشت و هر روز اوضاع براي فرد وضيخ تر خواهد شد.

يادتان باشد، کودکان از تمامي رده هاي سني (از پيش دبستاني گرفته تا نوجواني) مي توانند به جلسات مشاوره کودک آنلاين يا حضوري مراجعه کنند.

جلسات مشاوره به کودکان تا زماني که وارد وضعيت پايدار شوند و ديگر نيازي به استفاده از تکنيک هاي مشاوره کودکان نداشته باشند ادامه خواهد داشت.

هدف از مشاوره روانشناسي کودک کمک کردن به او در جهت کنار آمدن با عواطف و احساسات است تا بتواند يک زندگي سالم و به دور از ترس، پريشاني، اضطراب يا آسيب روحي داشته باشد.

با مشاوره روانشناسي کودک آينده فرزنتدان را تضمين کنيد

زماني که پاي مسائل مربوط به سلامت روحي و عاطفي کودک در ميان باشند راهنمايي يک فرد متخصص مي تواند به آشکار سازي مشکلات نهفته اي که کودک با آن ها دست و پنجه نرم مي کند کمک کند.

بسياري از کودکان قادر به بيان مشکلات پيچيده ذهني و عاطفي خود نيستند، يعني در حالي که فکر مي کنيد همه چيز رو به راه است اما مشکلاتي وجود دارد که دلبندتان از آن رنج مي برد!

بنابراين استفاده از انواع مشاوره کودک مي تواند يک راه حل موثر در کشف دلايل بروز مشکلات کودک و يا تغيير رفتار شما با او باشد.

در بسياري از موارد والدين و پزشکان براي کمک به درمان بيماري ذهني کودک مانند اختلال وسواس فکري، اختلال استرس پس از سانحه يا اختلال اضطراب فراگير به خدمات مشاوره کودکان روي مي آورند.

يادتان باشد، انواع مشاوره کودک بخش مهمي از برنامه درماني بيماري هاي ذهني کودکان به شمار مي آيد.

مشاور روانشناس کودک آنلاين يا حضوري از تجهيزات و تجربه کافي در جهت کمک کردن به کودک در زمان هاي دشوار برخوردار است.

اگرچه والدين بهترين ها را براي فرزندان خود مي خواهند، اما گاهي اوقات شرايط به قدري پيچيده است که نمي توانند به تنهايي آن را کنترل کنند. بخصوص زماني که موضوع مربوط به مسائل عاطفي باشد.

مشاوره کودک و نوجوان به وسيله استراتژي هايي که در وهله اول براي سلامت ذهني کودکان طراحي شده اند به آن ها کمک مي کند تا مشکلات فرزند خود را حل نمايند.

مسائلي که مشاوره کودک به آن ها مي پردازد

اگر فرزند شما در زندگي خود مورد سو استفاده قرار گرفته يا حوادث غم انگيز و تکان دهنده اي مانند از دست دادن يکي از نزديکان را تجربه کرده است در درک خود از موقعيت دچار مشکل مي شود.

شايد موضوع به اين پيچيدگي هم نباشد، بسته به شرايط تربيتي و محيط پيرامون عوامل زيادي مي توانند بر روحيات کودکان تاثير بگذارند.

از جمله رايج ترين مسائلي که مشاور کودک با آن ها سر و کار دارد مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  • طلاق والدين
  • مرگ يکي از نزديکان
  • تجربه يک حادثه تکان دهنده
  • مشکلات ذهني مانند اضطراب يا اختلال افسردگي
  • زورگويي والدين و اطرافيان
  • سوء استفاده جنسي، عاطفي يا فيزيکي
  • سوء مصرف مواد يا اعتياد در خانواده

چه زماني بايد به مشاوره کودک مراجعه کنيد؟

وقتي کودکي از پريشاني رواني، اجتماعي يا عاطفي رنج مي برد مقابله با آن دشوار است، به خصوص هنگامي که احساس مي کنيد هيچ راه حلي وجود ندارد يا راهي براي حل اين مشکل نيست. اينجاست که استفاده از انواع مشاوره کودک آنلاين يا حضوري مفيد مي باشد.

علائم متداول مشکلات و يا ناراحتي ‌هاي رواني کودکان عبارتند از:

  • وقتي در رفتار فرزندتان تغييرات منفي احساس مي کنيد
  • وقتي عوامل خانوادگي مانند شرايط رشد او را آزار مي دهد
  • وقتي تاثيرپذيري منفي از اطرافيان و دوستان خود دارد
  • وقتي رفتارهايي خارج از محدوده سني خود دارد که مي تواند آسيب رسان باشد
  • پرخاشگري بدون دليل
  • نشت ادرار
  • مشکل در سازگاري با موقعيت هاي اجتماعي يا موقعيت هاي جديد
  • کابوس هاي مکرر، ترس هاي شبانه يا مشکلات خواب مانند بي خوابي
  • نمرات پايين يا افت تحصيلي ناگهاني
  • نگراني و اضطراب مداوم
  • کناره گيري اجتماعي از فعاليت هايي که کودک شما قبلا دوست داشته يا دوست داشته انجام دهد
  • کاهش چشمگير يا ناگهاني اشتها يا کاهش وزن شديد
  • انجام تکراري کار ها و روال‌ها مانند شستن دست
  • ايده هاي (افکار) يا اقدام به خودکشي
  • کودک شما به صداهايي که در سرش مي شنود پاسخ مي دهد
  • بيشتر وقت خود را در تنهايي سپري کند يا در انزواي اجتماعي است
  • سوء استعمال الکل يا مواد مخدر، يا اعتياد
  • با وجود سلامت جسمي، از مشکلات جسمي شکايت دارد
  • آسيب رساندن به خود مانند بريدن

بايد از مشاوره کودک آنلاين يا حضوري استفاده نمائيد.

مشاور کودک مي‌تواند موارد اساسي را که بر سلامت عمومي و بهزيستي فرزند شما تأثير مي گذارد را شناسايي کند و به سرعت درماني را براي ايجاد احساس بهتر شروع کند.

حقيقت اين است که بسياري از کودکان قادر به پردازش کامل پيچيدگي ‌هاي مربوط به مشکلات عاطفي و يا روان ‌شناختي که تجربه مي‌ کنند نيستند، بنابراين مشاوره کودک و نوجوان دقيقا همان چيزي است که کودک شما به آن نياز دارد.

مشاور کودک آنلاين کيست؟

مشاور کودک آنلاين يک روانشناس کودک است که جلسات مشاوره کودک را به صورت اينترنتي برگزار و به طيف بسيار وسيعي از مراجعين خدمات مشاوره کودک آنلاين ارائه مي نمايد.

براي نمونه، جلسات مشاوره آنلاين کودک در سايت ويکي روان به صورت تصويري و صوتيف توسط تعدادي از بهترين هاي مشاوره روانشناسي کودک برگزار مي شود.

مزاياي مشاوره کودک آنلاين چيست؟

همانطور که مي دانيد مشاوره کودک آنلاين يکي از رايج ترين انواع مشاوره کودک است. اما استفاده از مشاوره آنلاين کودک چه مزايايي دارد و چرا روز به روز بر تعداد مخاطبين آن افزوده مي شود؟

1- دسترسي به تعداد زيادي مشاور کودک آنلاين

مهم ترين مزيت مشاوره آنلاين کودک در دسترس بودن آن است.

با استفاده از اين روش درماني، والدين به تعداد بسيار زيادي مشاور کودک آنلاين دسترسي دارند و مي توانند از هر نقطه دنيا با آنها جلسه مشاوره روانشناسي برگزار نمايند.

2- ارتباط تصويري با مشاور کودکان

ديگر مزيت مشاوره آنلاين کودک در ويکي روان امکان تماس تصويري در سايت مي باشند. با اين روش مشاور کودک آنلاين مي تواند فرزند دلبدتان را مشاهده کند و همين ارتباط تصويري، اثربخشي جلسات مشاوره کودک و نوجوان را افزايش مي دهد.

3- راحتي بيشتر براي فرزند شما

خيلي از نوجوانان و جوانان تمايلي به مراجعه حضوري به دفاتر مشاوره روانشناسي ندارند، دليل اين تصميم، شرايط سني و موارد ديگر مانند خجالت کشيدن است.

در جلسات مشاوره روانشناسي کودک آنلاين ويکي روان، تماس ها به صورت مجازي و در سايت برگزار مي شوند. به همين دليل بيشتر مراجعين تمايل دارند تعداد جلسات بيشتري با مشاور کودک آنلاين مد نظرشان جلسه داشته باشند.

حالا وقت عمل است!

فرزندان ما ميوه باغ زندگي هستند، مراقبت از آنها آرامش خاطر بيشتري به همراه مي آورد.

استفاده از مشاوره روانشناسي کودک و کمک گرفتن از خدمات مشاور کودک آنلاين يا حضوري، راهي ايمن براي تضمين سلامت روحي و رواني فرزندان ماست.

متخصصين علم روانشناسي با سال ها تجربه مشکلات موجود را حل کرده و از بروز مشکلات آتي جلوگيري مي کنند.

مي توانيد در همين صفحه، مشاور کودک آنلاين خود در ويکي روان را انتخاب و در صفحه شخصي ايشان جلسه مشاوره روانشناسي کودک آنلاين را تهيه و رزرو نمائيد. تمام جلسات مشاوره به صورت صوتي و تصويري در سايت برگزار مي شوند و مي توانيد از هر کجاي جهان با مشاور خود آنلاين در تماس باشيد.

يادتان باشد، مشاوره کودک و نوجوان هزينه نيست، بلکه بزرگ ترين سرمايه گذاري براي آينده فرزندان ماست

لينک: https://www.wikiravan.com/consultation/childpsychology


[ بازدید : 497 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
وبلاگ از همه چیز از همه جا یک وبلاگ عمومی درباره سلامت روان و ذهن است
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به از همه جا از همه چیز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]